Lukijat

torstai 17. syyskuuta 2009

Valmis!


Tai siis melkein, napit on vielä ompelematta. Malli löytyi viimeisestä DollsHouse Magazine´sta, lankana Venne Colcotton.

sunnuntai 13. syyskuuta 2009

Take A Wild Guess?


Oikeassa elämässä tapahtuu tällä hetkellä vaikka mitä, mineilyyn ei juuri aikaa jää. Jotain pientä tulee kuitenkin aina käsillä tehtyä. Tässä pieni näyte... saa siis arvailla, mitä tästä voisi tulla?

tiistai 8. syyskuuta 2009

Paitoja


Viime kerralla tehtiin kerhossa paitoja. Sain viihdoinkin omani valmiiksi. Täällä on muutama muu projekti tekeillä, mutta nyt on sellainen viikko menossa, että mikään ei oikein onnistu.Henkari tehty aikaisemmin, ohjeet taisivat löytyä Dollshouse Magazine-lehdestä.

perjantai 4. syyskuuta 2009

Lisää massailua



Omenoita ja banaaneja. Aika vaikea oli saada banaaneille oikea muoto.

keskiviikko 2. syyskuuta 2009

Miniatyyrikerhon swappi


Elokuun pariswapin aihe oli hylly. Puutyöt ovat minulle vielä niin vieraita joten Marita ja Eveliina saivat minulta ostetun hyllyn, teepurkit olin kyllä itse väsänyt. Omasta paketista ei tullut otettu kuvaa mutta hylly on löytänyt paikan nukkekoti MarEven yhdestä huoneessa.Tässä kuitenkin Maritan tekemä hylly ja avaimet. Eveliina on tehnyt suloisen laukun.

Nuket-listan synttäriswap

Elokuussa syntymäpäiviä vietti Susanna. Susannalle lähti leipälaatikko, kannu, kimppu kukkia syntymäpäivän johdoksi ja palanen pitsiä. Onnea!

torstai 27. elokuuta 2009

Saisiko olla palanen juustoa?

Massailu on kiva! Tässä kaikki vastavalmistuneet juustot.
Pellillinen pipareita, lisukkeeksi sinihomejuustoa (seuraavaksi kokeilulistalla, sininen väri vain puuttuu )
Näillä on kiva leikkiä!
Minimami ottaa varaslähdön viikonloppuun ja lähtee Tukholmaan.

tiistai 25. elokuuta 2009

Tauluja



Tauluja keräilijälle. Idea löytyi täältä ja kas kesällä kerätyt simpukat löysivät heti paikan.

maanantai 24. elokuuta 2009

Massailua


Ensimmäistä kerta kokeilin massailua. Tämä oli tosi kiva. Vaikka ei ihan täydellisiä tullut olen ihan tyytyväinen lopputulokseen.

perjantai 21. elokuuta 2009

Eteinen

Kuvia melkein valmiista eteisesta, seinille tulee vielä omein lasten valokuvia. Kehyksetkin on jo valmiiksi ostettu. Enää täytyisi skannata kuvat ja pienentää sopivaksi.
Näin tämän kokonaisuuden jossain sisustuslehdessä ja apinana tietenkin kopioin sen heti. Peilin kehys valmiis Euromini ja pöytä ostettu Minimaailmasta. Kukka ja maljakko saatu MarEveltä swapissa. Anteeksi huono kuva, talossani ei ole tällä hetkellä valoja.

Miniklubissa tehtyä.

Viime kerralla tehtiin kerhossa silityslautoja Lea Frisonin ohjeita mukailleen. Minun laudasta tuli tälläinen. Nukkekodin yläkerrassa olikin juuri sille sopiva kolo, tähän siis tulee nyt vaatekomero.

maanantai 17. elokuuta 2009

Viihdoikin valmis

Sain tämän valmiiksi jo viime viikolla mutta kuvattua vasta tänään. Nyt tuli sormenpäät sen verran kipeäksi, että on pakko pitää vähän taukoa. Jospa kokeilisin välillä virkkaamista.

keskiviikko 12. elokuuta 2009

Tuliaisia ja lahjoja

Matkalta tarttui mukaan tämmöinen kasa tavaroita. Fimot on ostettu Helmehaldjas nimisestä kaupasta ja loput Karnaluksista. Oikea käsityöihmisen paratiisi ja hinnatkin ovat kohdallaan. Kaupassa käy vain käteinen.
Ja sitten vähän toisenlaisia tuliaisia. Näitä tuli kerättynä paikallisetlt rannalta.
Sain kaveriltani lahjaksi tälläisiä ihanuuksia. Kiitos Paljon Satu!

Mies swappi

Loppu hyvin kaikki hyvin. Mies swappi tavarat olivat tipahtaneet postiluukusta, sillä aikaa kuin koko meidän perhe lomaili Virossa. Tässä kuva kaikista ihanuuksista. Jaanalta työkalupakki, jakoavain ja voileipä. Anutiinan kanssa oltiin samalla linjalla eli pipo ja kaulaliina. Tiinalta piippu, tuhkakuppi, kävelykeppi ja olkihattu. Sirkalta taidokkaasti tehty sylinterihattu. Leenalta onki ja istuinalunen. Sinkikalta muurarin välineitä.

Tässä kuva minun lähettämistä tavaroista. Lähetin pipon lämmittämään yläpäätä ja viagra-purkin pitämään muutkin paikat kunnossa ;)

sunnuntai 2. elokuuta 2009

Villatakki 2


Mihin se aika oikein katoa? Tämä neule on viimeisin. Neulominen ei tuota onglmia, mutta se viimeistely... Onneksi eilen kun ulkona oli oikein ukkosmyrsky tuli tämäkin pursittu kasaan.

perjantai 31. heinäkuuta 2009

Kampauspöydän tarvikkeet


Hiljaista on ollut täällä blogissa, mutta joitakin minijuttuja on työn alla. Miniatyyrikerhon heinäkuun swappiaihe oli kampauspöydän tarvikkeet. MarEveltä tuli hajuvesipulloja, kampa, tuoksusaippua ja rannerenkaita. Omasta paketista en muistanut ottaa kuvaa, uteliaat saavat käydä kurkkimassa nukkekoti MarEverissä.

keskiviikko 22. heinäkuuta 2009

Minut on haastettu!

Sain Sussulta tälläisen haasteen:

1. Avaa neljäs kansio, jossa säilytät valokuviasi.

2. Valitse neljäs kuva kansiossa ja julkaise se blogissasi.

3. Selitä kuva.

4. Haasta neljä bloggaajaa tekemään sama.

No tässä ei paljon selityksiä tarvita. On kesä, Seurasaaressa ollaan. Ihan onnisnut retki oli. Pienet olivat ihan innoissaan, mikä oli yllätys minulle. Pitkään meillä kotona puhuttiin vielä reissun jälkeenkin, että ennen vanhaan tehtiin näin...

Haastan mukaan:
MarEve
Jaanan
Maaritin ja
Anutiinan

maanantai 20. heinäkuuta 2009

Kirjoja



Aika vierähtää ohi niin nopeasti. Viimeisestä kirjoituksesta on vierähtänyt jo monta päivää. Olen ruvennut valmistelemaan joulukalenteria, joten vaikka täällä on hiljaista, kotona tonttupaja on täydessä vauhdissa. Kuvia siis tulossa vasta joulukuussa, eihän joululahjoja voi avata ennen joulua.
Kirjoja tulee tehtyä aina neulomisen välillä,lempipuuha kun on. Tässä sitten kuvia valmistuneita kirjoista. Seuravaksi pitää tehdä kirjahylly.

lauantai 11. heinäkuuta 2009

Kerhoilua!

Viime kerhossa sain Maaritilta lahjaksi nämä maljakot (oikeasti nämä ovat helmiä ) ja kuviolävistäjän. Kiitos Maarit!

Viime kerralla kerhossa tehtiin Wooperin opastukselle amppeleitä. Kukka toistaiseksi vanhaa tuotantoa, kunnes saan paremman tehtyä. On se niin taitava ja ystävällinen ope.

tiistai 7. heinäkuuta 2009

Lisää neuletakkeja!

Viimeisin luomukseni, lapselle pitsinen neuletakki.
Näitä on kiva tehdä, valmistuvat tosi nopeasti.
Tämä valkoinen setti valmistui viime viikolla rannalla. En suosittele muille valkoista lankaa,auringon paistetta ja aurikorasvaa. Tämä oli ihan keltainen kun kotiin tultiin, sormet sen verran hikoilivat.
Ostoksia Doloreksesta. Sama linja jatkuu, lisää puikkoja ja lankaa. Lisäksi liimaruisku ja erilaisia nauhoja. Tilasin 0,6 pienen virkkukoukun, katsotaan mitä siitäkin tulee, viimeksi olen virkannut peruskoulussa.

keskiviikko 1. heinäkuuta 2009

Häät swappi

Mareveltä tuli täälläinen paketti: raamattu, ei häitä ilman kuplivaa ja sormus. Kaikki oli pakattu kauniisti koristeltuun tulitikkuaskiin (laitoin mittatikuksi mukaan )
Otin erikseen kuvan tästä sormuksesta, ihan mielettömän pieni! Kiitos taas kerran.

Kesää on ollut parhaimillaan ja rannassa on vietetty kaikki päivät aamusta iltaan. Miniatyyreille ja nukkekodille ei paljon aikaa ole riittänyt. Miniatyyrikerhon häät-swappi aiheutti jo päänvaivaa kuukausia ennen kuin edes tuli ajankohtaiseksi, sainpahan jotain aikaiseksi. Morsiammelle jotain sinista, korsetti ja sukkanauha Marian ohjeille. Muistojen laatikkoon tärkeitä esineitä kerättäväksi. Tässä kuva omista tekeleistä.