Lukijat

sunnuntai 8. maaliskuuta 2020

Miniaturitalia 2020


Aina välillä matkakärpänen puree ja sitten on pakko päästää maailmalle tutkimaan uusia paikkoja. Lomamatkaan voi aina yhdistää juuri sopivasti nukkistelua ja mineilyä. Tänä vuonna otin suunnaksi Milanon Miniaturitalia-minimessut.


Järjestelyt toimivat aivan loistavasti, messupaikalle saapuessa pöydälläni odottivat seuraavat herkut:  vettä ja keksiä, kauppakassi, reppu ja painetut esiteet.


Messujen ja myyjäisten parasta antia ovat tietysti muut harrastajat ja uudet kokemukset. Kuvassa uusia italialaisia ystäviä. Voi olla, että tapaatte heidät tänä vuonna vielä Suomessa ;)
Kiva saada palautetta myös suoraan ostajilta!


En kerennyt paljon itse paljon kiertelemään, mutta tässä muutamia kuvia kilpailuista. Kilpailuja oli jopa kolmessa kategoriassa, yksi pienoishuone puolella, toinen  kilpailu kulki nimellä "kuuluisa henkilö" ja kolmas taisi olla muovailun puolella. Lisää kuvia löytyy Miniaturitalian Facebook-sivulita


Ihan muutama kuva läheisyydessä olevista pöydista. Antonella Nardi Miniatures.


Valikoima messuilla oli todella runsasta ja mukana kannattaa olla paksu lompakko, italialasiet todella arvostavat käsityötä.


Mi mundo en rosa Espanjasta.


Ja näitä kuvia löytyy tosiaan lisää tapahtuman Facebook-sivuilla.


Alemikimikri  ja Mic´Owls



Tässä vielä minun tuliaiset :) Eihän Italiasta voi lähteä ilman kenkiä. Kengät Patrizia Santin käsialaa


Lisäksi tarttui mukaan materiaaleja, niistä sitten lisää myöhemmin.


Tarkempia kuvia ostoksistani Minimami Facebook sivulta. Tutti ja pieni suloinen nalle LugArt Petit, punottu kesäinen kori Ludmilla Dlugowolska, henkarit Susanna Alberti, modernit hyllyt italialaista designia - Mini modern style.

Nyt täytyy vähän hengittää...ja sitten taas neulomaan pieniä neuleita. Seuraavat myyjäiset kesällä Forssassa, nähdään Wanhanajan lelumarkkinoilla!

sunnuntai 23. helmikuuta 2020

Laskiaissunnuntai


Uusi aluevaltaus Petite blythe nuken neuleet. Nämä nuket ovat vain n. 9 cm pituisia ja hyvin hoikkia, mutta hyvin näyttää istuvan nukkekodin vauvalle neulottu pusero. Teinpä sitten tossutkin samalla. Kovin vielä jouluinen tämä kuva, ehkä seuraavaksi kokoilen jo kesämekkoja.

Tässä vielä ne linkit sinne somen puolelle

Minimami Facebookissa https://www.facebook.com/minimami123

Minimami Instagramissa https://www.instagram.com/minimami123/

perjantai 14. helmikuuta 2020

Pinkkia ystävänpäiväksi

Tämä kuva sopisi ehkä enemmän jouluun, mutta tuli ostettua uutta vaaleanpunaista mohairlankaa ja nyt on tekeillä uusia neuleita nukkekodin lapsille. Neulominen vielä sujuu, mutta kovin on haastavaa neuleiden viimeistelu tästä "pörrö"langasta.

Hyvää ystävänpäivää lukijoilleni!
Happy Valentine´s Day!

sunnuntai 26. tammikuuta 2020

First Fair in 2020 Miniaturitalia


 Vuosi 2020 alkaa messuilla Milanossa. Pieni kurkistus mitä myyntipöydästäni löytyy!


See you in Milan on the 8-9th of February. Sneak peak of my table!

tiistai 14. tammikuuta 2020

Kaikki viisi sormea

Olen tässä myös pohtinut jos siirtäisin blogin pitämisen kokonan some-polelle. Täällä blogissani käy nykyään niin vähän vierailijoita ja päivittäminenkin olisi vähän helpompaa. Ja linkit olkaa hyvää:

Minimami Facebookissa https://www.facebook.com/minimami123

Minimami Instagramissa https://www.instagram.com/minimami123/


perjantai 3. tammikuuta 2020

Meillä on pileet


Jess, kaikki vauvat taas vaatetettu ja pysyvät vielä hetken. Jostain syystä nukkekoti messujen jälkeen ovat kaikki taas nakuna :)

All my babies dressed up. They will stay dressed for a while. After the dollshouse fair, they are all naked again :)

tiistai 17. joulukuuta 2019

Joulukuusi


Perinteitä noudattaen joulukuusi koristeltiin tänäkin vuonna syntymäpäiväksi :)

According to our family tradition, we decorate our Christmas tree on my birthday. Also in my dolls house. This year my miniature tree had some not so traditional chicks.

lauantai 14. joulukuuta 2019

Pikkujoulut


Kesällä tein muutaman neulepaidan helmillä, tällä kertaa valmistui kokonainen mekko. Olipa urakka, mutta tuli valmiiksi juuri sopivasti pikkujouluihin!

Made some miniature jumpers with beads in the summer. This time  made a whole dress. It took a quite a long time to make but managed to get it ready just in time for the Christmas party!



sunnuntai 8. joulukuuta 2019

Joulu kokoelma


Pieniä neulottuja nukkeja. Näitä olen tehnyt aikaisemminkin, nyt muutama uusi ja tällä kertaa jouluinen malli.

sunnuntai 24. marraskuuta 2019

Tonttuhommia

b

Nukkekoti aiheisia yllätys/adventti pusseja. Joka pussissa on 5 nukkekotiaiheista pientä yllätystä! Nämä ovat myynnissä Nukkekekotikirpiksella.


Mystery boxes!

I mean who doesn’t love a surprise bag of goodies!  Each bag contains 5 dollhouse miniature items. I made these for my Etsy-shop, but sold them before I could list them. Guess I have to make some more.

tiistai 8. lokakuuta 2019

Kuvia Suur snadi messuilta

Kuvia ja tunnelmia Suur snadi 2019 messuilta. Tässä Elina poseera Pepin ja Tanelin kuvaspaikalla, mahtava määrä kurpitsoja. 



Päivi Variksen nuket jaksavat ihastuttavat joka kerta.


Nukkekotiyhdistyksen pöydällä komeili salkkuun rakenettu huone.


Eveliinan ja Maritan pöytä oli täynnä kauniita nykyaikaisia sisustusjuttuja.




Niina Aallon pöydästä löytyi Shrekin luolaan ihan täydellinen pöytä-asetelma. 


 Nyt voin kyllä sanoa, että mopo karkasi käsistä....jouluinen asetelma Mirjan käsialaa.


Hullut päivät paperikassi - Terttu Rajaniemen käsialaa ja sattuipa sopivasti juuri oikeaan ajankohtaan :) #hyllutpäivat #stockmann


Ruotsalainen koristemaalattu Taalainmaanhevonen Petra Väinölän pöydästä.


Puinen hylly, micro pöytä ja tuoli-kitit Gepetto. Taalainmaanhevonen on löytänyt jo paikkansa keskeneräiseltä hyllyltä. Suklaakakku Susannan löytökorista, pullapitko Happy Little Muffin´in. Maitotölkki Saarisen Seijalta.


Nämä Mirjan (Happy little Muffin) tekemät rikotut kananmunat sopivat ihan täydellisesti Tigerin paistinpannuille.



Kuvassa messuvieraiden hienoja japanilaisia nukkeja, yksi Petit Blyth löysi pöydästäni juuri sopivat töppöset.

Ja toinen nukke sai lämpöset hanskat ja sukat.


Ja sitten vielä muutama kuva nukkekotiyhdistyksen kilpailusta "Elämän Jälkiä"


Kaikkia en kerennyt kuvamaan, mutta ne löydät täältä.
Messuilla oli paljon muutakin, tässä blogikirjoituksessa vain muutama. Toivottavasti viihdyit!


Dolorekselta vielä nappeja (osaa niin pieniä, että vaikea edes itse nähdä), solkia ja pitsiä. Mihin ne päättyvät, se selviä myöhemmin. Pilkullinen kangaspala Karoliinan kostyymit.




Ja viimeisenä vielä kuva omasta pöydästäni. Kiitos teille kaikille, ketkä kävitte ostoksilla tai muuten vaan rupattelemassa.